Της Μαρίας Γιαχνάκη
Υπάρχει ένα πραγματικά διαχρονικό αίτημα των Πομάκων της Θράκης οι οποίοι αποτελούν το μισό πληθυσμό της μουσουλμανικής μειονότητας στην περιοχή και ζητούν τα παιδιά τους να φοιτούν στα ελληνικά σχολεία και όχι στα μειονοτικά.
Στα πομακοχώρια σήμερα, λειτουργούν μόνο μειονοτικά σχολεία όπου τα μισά μαθήματα γίνονται στα ελληνικά και τα άλλα μισά στα τουρκικά και στα αραβικά αφού τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να διαβάζουν το Κοράνι . Τα παιδιά των Πομάκων δεν γνωρίζουν όμως ούτε μια λέξη τουρκική. Οι Πομάκοι για να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα ζήτησαν από το υπουργείο Εθνικής Παιδείας να γίνονται μαθήματα στα ελληνικά, στα μειονοτικά σχολεία αφού οι μαθητές πηγαίνουν σε ελληνικά γυμνάσια και δεν γνωρίζουν τα βασικά για να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Όμως η ελληνική κυβέρνηση τόνισε ότι είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει την Συνθήκη της Λωζάνης σύμφωνα με την οποία τα παιδιά της μειονότητας θα διδάσκονται την μητρική τους γλώσσα στο σχολείο, τα τουρκικά σύμφωνα με το υπουργείο.
Η μητρική γλώσσα όμως των Πομάκων δεν είναι τα τουρκικά αλλά τα πομακικά με αποτέλεσμα τα παιδιά των Πομάκων να μαθαίνουν εκτός από τα αραβικά για την ερμηνεία του Κορανιού και μία ακόμη γλώσσα που δεν την χρειάζονται η οποία είναι η τουρκική.
Εναλλακτικά οι Πομάκοι ζητάνε από το ελληνικό κράτος να ιδρύσει ελληνικά δημόσια σχολεία για όσους γονείς επιθυμούν να στείλουν τα παιδιά τους σε αυτά αντί για τα μειονοτικά.
Όλα αυτά βέβαια γίνονται κάτω από την σκια του Τουρκικού Προξενείου το οποίο έχει μεγάλη επιρροή στην περιοχή. Και αυτό αξίζει να το τονίσουμε διότι οι γονείς που απαιτούν να ιδρυθεί ελληνικό σχολείο είναι άνθρωποι που θα μπορούσαν να χάσουν τις δουλειές τους αν το προξενείο δυσαρεστηθεί από τις κινήσεις τους.
Αυτό που επίσης αξίζει να αναρωτηθούμε είναι αν το υπουργείο εθνικής παιδείας ξέρει τι κάνει σε μια εποχή που εκτός από την οικονομική κρίση που περνάει η χώρα περνάει μια μεγαλύτερη αυτήν την κρίση της γλώσσας μας του ελληνικού πολιτισμού και της κουλτούρας που όλοι έχουν βαλθεί να αποσιωπήσουν και να εξαφανίσουν.
Αλλά έτσι είναι όταν ξένες χώρες βάζουν τα αρχαία ελληνικά στα σχολεία τους εμείς το ελληνικό κράτος στερούμε από τους έλληνες που ζουν σε μειονοτικές περιοχές να μαθαίνουν τα απλά ελληνικά και να επικαλούμαστε συνθήκες ….Ποιος τους τοποθετεί αυτούς τους ανθρώπους σε αυτά τα κρίσιμα υπουργεία ήθελα και να ξερα…
briefingnews.gr
http://ipaideia.gr
Υπάρχει ένα πραγματικά διαχρονικό αίτημα των Πομάκων της Θράκης οι οποίοι αποτελούν το μισό πληθυσμό της μουσουλμανικής μειονότητας στην περιοχή και ζητούν τα παιδιά τους να φοιτούν στα ελληνικά σχολεία και όχι στα μειονοτικά.
Στα πομακοχώρια σήμερα, λειτουργούν μόνο μειονοτικά σχολεία όπου τα μισά μαθήματα γίνονται στα ελληνικά και τα άλλα μισά στα τουρκικά και στα αραβικά αφού τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να διαβάζουν το Κοράνι . Τα παιδιά των Πομάκων δεν γνωρίζουν όμως ούτε μια λέξη τουρκική. Οι Πομάκοι για να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα ζήτησαν από το υπουργείο Εθνικής Παιδείας να γίνονται μαθήματα στα ελληνικά, στα μειονοτικά σχολεία αφού οι μαθητές πηγαίνουν σε ελληνικά γυμνάσια και δεν γνωρίζουν τα βασικά για να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Όμως η ελληνική κυβέρνηση τόνισε ότι είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει την Συνθήκη της Λωζάνης σύμφωνα με την οποία τα παιδιά της μειονότητας θα διδάσκονται την μητρική τους γλώσσα στο σχολείο, τα τουρκικά σύμφωνα με το υπουργείο.
Η μητρική γλώσσα όμως των Πομάκων δεν είναι τα τουρκικά αλλά τα πομακικά με αποτέλεσμα τα παιδιά των Πομάκων να μαθαίνουν εκτός από τα αραβικά για την ερμηνεία του Κορανιού και μία ακόμη γλώσσα που δεν την χρειάζονται η οποία είναι η τουρκική.
Εναλλακτικά οι Πομάκοι ζητάνε από το ελληνικό κράτος να ιδρύσει ελληνικά δημόσια σχολεία για όσους γονείς επιθυμούν να στείλουν τα παιδιά τους σε αυτά αντί για τα μειονοτικά.
Όλα αυτά βέβαια γίνονται κάτω από την σκια του Τουρκικού Προξενείου το οποίο έχει μεγάλη επιρροή στην περιοχή. Και αυτό αξίζει να το τονίσουμε διότι οι γονείς που απαιτούν να ιδρυθεί ελληνικό σχολείο είναι άνθρωποι που θα μπορούσαν να χάσουν τις δουλειές τους αν το προξενείο δυσαρεστηθεί από τις κινήσεις τους.
Αυτό που επίσης αξίζει να αναρωτηθούμε είναι αν το υπουργείο εθνικής παιδείας ξέρει τι κάνει σε μια εποχή που εκτός από την οικονομική κρίση που περνάει η χώρα περνάει μια μεγαλύτερη αυτήν την κρίση της γλώσσας μας του ελληνικού πολιτισμού και της κουλτούρας που όλοι έχουν βαλθεί να αποσιωπήσουν και να εξαφανίσουν.
Αλλά έτσι είναι όταν ξένες χώρες βάζουν τα αρχαία ελληνικά στα σχολεία τους εμείς το ελληνικό κράτος στερούμε από τους έλληνες που ζουν σε μειονοτικές περιοχές να μαθαίνουν τα απλά ελληνικά και να επικαλούμαστε συνθήκες ….Ποιος τους τοποθετεί αυτούς τους ανθρώπους σε αυτά τα κρίσιμα υπουργεία ήθελα και να ξερα…
briefingnews.gr
http://ipaideia.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε διατυπώστε τα σχόλια σας στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ κι όχι γκρίκλις διότι είμαστε κληρονόμοι της πιο δημοφιλούς και πλούσιας γλώσσας στον κόσμο. Επίσης παρακαλούμε το περιεχόμενο των σχολίων είτε είναι θετικά είτε αρνητικά, να μην περιέχει ύβρεις, διότι ως πολιτισμένοι άνθρωποι οφείλουμε να διατηρήσουμε ενα επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψιν οτι ενδεχομένως να παρακολουθούν κι ανήλικα παιδιά το ιστολόγιο. Όπως και να ΄χει, κάθε άποψή σας είναι σεβαστή αρκεί να διατυπώνεται με κόσμιο τρόπο. Ευχαριστώ πολύ για την κατανόηση.